דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


ביטוח דירה - מילון מונחים 

מאת    [ 14/06/2010 ]

מילים במאמר: 470   [ נצפה 3173 פעמים ]

ביטוח דירה הוא שם כללי לשני מוצרים ביטוחיים וניתן לרכוש כל אחד מהם בנפרד או יחד. מטרתה של פוליסת ביטוח דירה (תכולה ואו מבנה) היא לכסות כל נזק שעלול להגרם למבנה, לתכולת הדירה או לצד ג'.


    • כיסוי נזקים: בין הנזקים אותם מכסה ביטוח דירה נכללים נזקים כמו פריצה, גניבה של רכוש, נזקי שריפה, הצפה ועוד. היה ונגרם נזק, מתחייבת החברה המבטחת לפצות את בעל הפוליסה, בהתאם להיקפי הנזק שנגרם לו ובכפוף לכיסויי הפוליסה. כאמור, ביטוח דירה עשוי לכלות שני כיסויים: ביטוח תכולה וביטוח מבנה.
    • ביטוח מבנה: ביטוח מבנה מבטיח כיסוי לנזקים הקשורים למבנה עצמו וקבועים בתוכו. הביטוח מכסה את הגג, הקירות, הרצפה, הדלתות, החלונות, מערכת החשמל וכל שאר המערכות המותקנות במבנה. בנוסף, במסגרת פוליסת ביטוח מבנה לדירה ניתן כיסוי עבור נזקים כגון פיצוץ, רעידת אדמה, סופה או כל נזק טבע אחר. כמו כן, כוללת הפוליסה כיסוי עבור נזקים שעלולים להגרם בזדון או בתאונה על ידי גורם אנושי. ישנם סעיפים הניתנים להרחבה בפוליסת ביטוח דירה למבנה, מרבית חברות הביטוח מאפשרות למבוטחיהן לבחור מבין הכיסויים השונים ולהרחיבת במידת הצורך. זה המקום לציין, כי ישנם אזורים המועדים יותר לאסונות מסוג מסויים וחשוב לבדוק האם קיים בפוליסה כיסוי למקרים אלו או שמא יש להוסיף סעיף מיוחד כמו נזקי חשמל, נזקי מים וכדומה .  
    • כיסוי לנזקים של צד ג' בפוליסת ביטוח דירה: בנוסף לביטוח מבנה, ישנה אופציה לכל מבטח להוסיף ביטוח צד ג' שמשמעותו נזק שעלול להיגרם לצד שלישי המתקשר למבנה עליו חל הביטוח. לדוגמא נזקי שריפה הפולשים מהמבנה המבוטח למבנה שכן. במקרה בו נעשה ביטוח צד ג' מתחייבת החברה לכסות את הנזק שנגרם למבנה השני על פי דרגות חומרה שונות ועד לערך מסויים הנקוב בפוליסה. מחיר  פוליסות ביטוח מבנה משתנה ותלוי במידת הרחבת הפוליסה, כמו גם במשתנים מעלי או מורידי סיכון כגון גיל המבנה והסבירות להתרחשות אסונות טבע באזור.
    • כיסוי לתכולה בפוליסת ביטוח דירה: ביטוח תכולה כולל כיסוי לכל הרכוש הנמצא בתוך המבנה על הרהיטים שבו, גופי התאורה, הבגדים וכו'. היה ויש פריטים יקרי ערך באופן מיוחד כמו תכשיטים, יש לבטח אותם בנפרד, מה שלרוב כרוך בתוספת לגובה הפרמיה. מסיבה זו, כמו במקרה של ביטוח מבנה, יש לבדוק את הפוליסה ואת הסעיפים שהיא כוללת על מנת לוודא שאין צורך בהרחבת הפוליסה לפי צרכים ייחודיים של המבוטח. גם פה מחיר הפוליסה תלוי במשתנים שונים, בהם מידת האבטחה של המבנה והפשיעה באזור.

ביטוח דירה מקיף יכלול את כל הכיסויים הנ"ל יחד, אף על פי שכל אחד מהם עומד בפני עצמו. למרות שרכישת פוליסת ביטוח דירה אינה לחובה על פי חוק, מומלץ לקחת את האופציה בחשבון, במידה ויש רמת סיכון מסויימת או שווי תכולה רב ערך. ביטוח דירה הוא מוצר בעל מחיר והרכב משתנה, בנוסף - התחרות בענף יצרה מצב בו כל אחת מהחברות המבטחות שואפת להציע למבוטחיה מוצר אטרקטיבי מזה של המתחרים ולעיתים ניכרים פערי מחירים משמעותיים בגובה הפרציה שתאלצו לשלם לחברות השונות.

למידע נוסף עם מוצרים ביטוחיים לדירה ולעסק: ביטוח דירה ועסק.

 

 




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב